Οι προτελευταίες κατατακτήριες δοκιμές για το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού της FIA (WTCC) στην Ιαπωνία ήταν μια δύσκολη μάχη για τη LADA Sport, καθώς το τρίο των οδηγών της ομάδας δεν ήταν σε θέση να απειλήσει την πρώτη δεκάδα στο πλήρους διάταξης σιρκουί Suzuka International Circuit (25 Οκτωβρίου).
Παρόλο που οι μεγάλες ευθείες και οι παρατεταμένες καμπές της πίστας είναι γνωστό ότι δίνουν έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση και στην τελική ταχύτητα ενός αυτοκινήτου, μια λεπτομερής ανάλυση της ιστορικής Ιαπωνικής πίστας έδωσε στους οδηγούς της LADA Sport - Rob Huff, James Thompson και Mikhail Kozlovskiy - λόγους να είναι αισιόδοξοι.
Μετά από το καθιερωμένο περπάτημα στην πίστα, έγινε αισθητό ότι το βελτιωμένο LADA Granta Sport WTCC θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστικό στις στροφές του πρώτου και δεύτερου τομέα και ίσως να δυσκολευτεί καθώς το σιρκουί ανοίγει στο τρίτο και τελευταίο μέρος του γύρου των 5,8 χιλιομέτρων. Τα δοκιμαστικά της Παρασκευής υποστήριξαν τη θεωρία αυτή, με τους Huff και Thompson να βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα.
Οι συνθήκες ήταν εξαιρετικές, με τη θερμοκρασία αέρα στους 26 βαθμούς Κελσίου και καμία απειλή βροχής, καθώς τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν τη διαδικασία των προκριματικών το απόγευμα του Σαββάτου.
Οι Thompson και Kozlovskiy βγήκαν μαζί σημειώνοντας προσωρινά τον έβδομο και δέκατο ταχύτερους γύρους, ενώ ο Huff δεν βγήκε από τα πιτ μέχρι περίπου το μέσον της εικοσάλεπτης διαδικασίας.
Η πρώτη απόπειρα του πρώην Παγκόσμιου Πρωταθλητή για γρήγορο γύρο φάνηκε πολλά υποσχόμενη, καθώς ήταν πάνω από επτά δέκατα του δευτερολέπτου γρηγορότερος στο δεύτερο κομμάτι ώστε να μπει στο Q2. Δυστυχώς όμως αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του λόγω κόκκινης σημαίας.
Με ένα δεκάλεπτο να απομένει υπήρχαν ελάχιστα περιθώρια για βελτιώσεις. Ο χρόνος των 2m08.241s του Huff ήταν αρχικά αρκετά καλός για τη δέκατη θέση, αλλά ο Βρετανός γρήγορα υποβιβάστηκε στη 13η, με τον Thompson να ολοκληρώνει 14ος και τον Kozlovskiy 15ος.
Rob Huff: "Έχασα χρόνο εξαιτίας της κόκκινης σημαίας. Νομίζαμε ότι θα μπορούσαμε να περιμένουμε στα pits και να αφήσουμε τους άλλους να καθαρίσουν την επιφάνεια της πίστας ύστερα από τους αγώνες GT που προγήθηκαν και, ενώ είχα ολοκληρώσει το γύρο εισόδου, στον πρώτο μου χρονομετρημένο γύρο βγήκε η κόκκινη σημαία ενώ στη συνέχεια μετά την επανεκκίνηση είχα ένα γλίστρημα κατά τη διάρκεια του δεύτερου γρήγορου γύρου μου. Είμαι σίγουρος ότι εκεί χάθηκαν άλλα τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου γι' αυτό είναι κρίμα, ωστόσο ήρθαμε αυτό το Σαββατοκύριακο στη Suzuka γνωρίζοντας ότι επρόκειτο να είναι δύσκολο για εμάς. Η βροχή είναι στις προβλέψεις για αύριο και θα μπορούσαμε να έχουμε περισσότερα από ένα πλάνο, αν αυτό συμβεί."
James Thompson: "Νομίζω ότι κάναμε το καλύτερο που μπορούσαμε με το αυτοκίνητο, ωστόσο απλά δεν έχουμε την ταχύτητα για να γεφυρώσουμε το χάσμα για το Q2. Το LADA Granta συμπεριφέρθηκε αρκετά καλά σε όλη την περίοδο των ελεύθερων δοκιμών, αλλά είναι πάντα ριψοκίνδυνο να βασίζεσαι στις δοκιμές. Η Suzuka μπορεί να υπερηφανεύεται για κάποιες ομοιότητες με το Spa-Francorchamps, καθώς είναι μια μεγάλη διαδρομή που αποτελείται από μεγάλες καμπές και υψηλές μέσες ταχύτητες, κάτι που μας πονάει. Η κατάσταση θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερη στους αυριανούς αγώνες και νομίζω ότι θα χαρούμε, αν η επιλογή των ελαστικών παίξει κρίσιμο ρόλο σε μικτές συνθήκες. Αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει στα χέρια μας."
Mikhail Kozlovskiy: "Για τον καθένα οι κατατακτήριες δεν ήταν εύκολες• Αυτή η πίστα είναι πολύ απαιτητική. Στον πρώτο μου γρήγορο γύρο βρέθηκα σε κίνηση, αν και ο ρυθμός ήταν αρκετά καλός για να πάρω ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα. Εύχομαι να μπορούσα να χρησιμοποιήσω τη χθεσινή περίοδο δοκιμών για να μάθω καλύτερα τη διαδρομή, αλλά δυστυχώς, δεν μπόρεσα λόγω τεχνικών προβλημάτων. Ωστόσο, έχουμε ήδη λάβει μια απόφαση σχετικά με τις ρύθμισεις για τον αγώνα και ελπίζω σε κάποια καλύτερα αποτελέσματα."
Παρόλο που οι μεγάλες ευθείες και οι παρατεταμένες καμπές της πίστας είναι γνωστό ότι δίνουν έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση και στην τελική ταχύτητα ενός αυτοκινήτου, μια λεπτομερής ανάλυση της ιστορικής Ιαπωνικής πίστας έδωσε στους οδηγούς της LADA Sport - Rob Huff, James Thompson και Mikhail Kozlovskiy - λόγους να είναι αισιόδοξοι.
Μετά από το καθιερωμένο περπάτημα στην πίστα, έγινε αισθητό ότι το βελτιωμένο LADA Granta Sport WTCC θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστικό στις στροφές του πρώτου και δεύτερου τομέα και ίσως να δυσκολευτεί καθώς το σιρκουί ανοίγει στο τρίτο και τελευταίο μέρος του γύρου των 5,8 χιλιομέτρων. Τα δοκιμαστικά της Παρασκευής υποστήριξαν τη θεωρία αυτή, με τους Huff και Thompson να βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα.
Οι συνθήκες ήταν εξαιρετικές, με τη θερμοκρασία αέρα στους 26 βαθμούς Κελσίου και καμία απειλή βροχής, καθώς τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν τη διαδικασία των προκριματικών το απόγευμα του Σαββάτου.
Οι Thompson και Kozlovskiy βγήκαν μαζί σημειώνοντας προσωρινά τον έβδομο και δέκατο ταχύτερους γύρους, ενώ ο Huff δεν βγήκε από τα πιτ μέχρι περίπου το μέσον της εικοσάλεπτης διαδικασίας.
Η πρώτη απόπειρα του πρώην Παγκόσμιου Πρωταθλητή για γρήγορο γύρο φάνηκε πολλά υποσχόμενη, καθώς ήταν πάνω από επτά δέκατα του δευτερολέπτου γρηγορότερος στο δεύτερο κομμάτι ώστε να μπει στο Q2. Δυστυχώς όμως αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του λόγω κόκκινης σημαίας.
Με ένα δεκάλεπτο να απομένει υπήρχαν ελάχιστα περιθώρια για βελτιώσεις. Ο χρόνος των 2m08.241s του Huff ήταν αρχικά αρκετά καλός για τη δέκατη θέση, αλλά ο Βρετανός γρήγορα υποβιβάστηκε στη 13η, με τον Thompson να ολοκληρώνει 14ος και τον Kozlovskiy 15ος.
Rob Huff: "Έχασα χρόνο εξαιτίας της κόκκινης σημαίας. Νομίζαμε ότι θα μπορούσαμε να περιμένουμε στα pits και να αφήσουμε τους άλλους να καθαρίσουν την επιφάνεια της πίστας ύστερα από τους αγώνες GT που προγήθηκαν και, ενώ είχα ολοκληρώσει το γύρο εισόδου, στον πρώτο μου χρονομετρημένο γύρο βγήκε η κόκκινη σημαία ενώ στη συνέχεια μετά την επανεκκίνηση είχα ένα γλίστρημα κατά τη διάρκεια του δεύτερου γρήγορου γύρου μου. Είμαι σίγουρος ότι εκεί χάθηκαν άλλα τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου γι' αυτό είναι κρίμα, ωστόσο ήρθαμε αυτό το Σαββατοκύριακο στη Suzuka γνωρίζοντας ότι επρόκειτο να είναι δύσκολο για εμάς. Η βροχή είναι στις προβλέψεις για αύριο και θα μπορούσαμε να έχουμε περισσότερα από ένα πλάνο, αν αυτό συμβεί."
James Thompson: "Νομίζω ότι κάναμε το καλύτερο που μπορούσαμε με το αυτοκίνητο, ωστόσο απλά δεν έχουμε την ταχύτητα για να γεφυρώσουμε το χάσμα για το Q2. Το LADA Granta συμπεριφέρθηκε αρκετά καλά σε όλη την περίοδο των ελεύθερων δοκιμών, αλλά είναι πάντα ριψοκίνδυνο να βασίζεσαι στις δοκιμές. Η Suzuka μπορεί να υπερηφανεύεται για κάποιες ομοιότητες με το Spa-Francorchamps, καθώς είναι μια μεγάλη διαδρομή που αποτελείται από μεγάλες καμπές και υψηλές μέσες ταχύτητες, κάτι που μας πονάει. Η κατάσταση θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερη στους αυριανούς αγώνες και νομίζω ότι θα χαρούμε, αν η επιλογή των ελαστικών παίξει κρίσιμο ρόλο σε μικτές συνθήκες. Αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει στα χέρια μας."
Mikhail Kozlovskiy: "Για τον καθένα οι κατατακτήριες δεν ήταν εύκολες• Αυτή η πίστα είναι πολύ απαιτητική. Στον πρώτο μου γρήγορο γύρο βρέθηκα σε κίνηση, αν και ο ρυθμός ήταν αρκετά καλός για να πάρω ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα. Εύχομαι να μπορούσα να χρησιμοποιήσω τη χθεσινή περίοδο δοκιμών για να μάθω καλύτερα τη διαδρομή, αλλά δυστυχώς, δεν μπόρεσα λόγω τεχνικών προβλημάτων. Ωστόσο, έχουμε ήδη λάβει μια απόφαση σχετικά με τις ρύθμισεις για τον αγώνα και ελπίζω σε κάποια καλύτερα αποτελέσματα."