Μόλις μια εβδομάδα μετά την αυλαία της σεζόν στο Μαρόκο, η ομάδα της LADA Sport LUKOIL έφτασε στη Γαλλία για τον δεύτερο γύρο του WTCC.
Σε αντίθεση με κάποιους ανταγωνιστές της, η Ρωσική ομάδα δεν είχε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει δοκιμές στο σιρκουί του Paul Ricard, στο Le Castellet της Γαλλίας, το οποίο φιλοξενεί για πρώτη φορά γύρο του WTCC. Έτσι τα τρία – καινούρια για το 2014 – Granta Sport TC1 θα κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στη γαλλική πίστα αυτό το Σαββατοκύριακο.
Η πίστα του Paul Ricard βρίσκεται μεταξύ της Τουλόν και της Μασσαλίας. Χτισμένη το 1969 και πλήρως ανακαινισμένη το 1999, φιλοξένησε το Γαλλικό GP της F1 δεκατέσσερις φορές μεταξύ του 1971 και του 1990 και το Παγκόσμιο Κύπελλο Αυτοκινήτων Τουρισμού της FIA το 1995.
Με 3,8 χιλιόμετρα μήκος, το Paul Ricard δεν είναι το μεγαλύτερο σιρκουί στο ημερολόγιο του WTCC, αν και είναι ένα από τα ταχύτερα, με την περίφημη ευθεία Mistral Straight και την υπεραπαιτητική στροφή Signes να δοκιμάζουν στο μέγιστο τόσο το αυτοκίνητο όσο και τον οδηγό. Η διάταξη επίσης περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές στροφές και ευκαιρίες για προσπέραση, διασφαλίζοντας ότι θα υπάρξουν πολλές μάχες μεταξύ των αυτοκινήτων νέας γενιάς TC1.
Η LADA Sport LUKOIL, μετά την πέμπτη θέση στο Μαρακές, αισθάνεται συγκρατημένα αισιόδοξη ενόψει του δεύτερου γύρου, παρά τα τεχνικά ζητήματα που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του αγώνα του Μαρόκου την περασμένη εβδομάδα.
Το πολύ σύντομο διάλειμμα μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου γύρου δεν άφησε πολύ χρόνο για τυχόν ελιγμούς όσον αφορά στην εξέλιξη του αυτοκινήτου. Ωστόσο, οι μηχανικοί της LADA Sport LUKOIL είναι πεπεισμένοι ότι έχουν διορθώσει τα περισσότερα από τα προβλήματα νεότητας που έπληξαν τα Granta, τα οποία θα λάβουν μέρος στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής και του Σαββάτου ενόψει των κατατακτήριων δοκιμών.
Ο επικεφαλής της ομάδας LADA Sport LUKOIL, Victor Shapovalov, δήλωσε: "Με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς, οι πρώτοι γύροι του πρωταθλήματος είναι πολύ σημαντικοί για εμάς. Από τη στιγμή που δεν είχαμε κοινές δοκιμές με άλλες ομάδες πριν από την έναρξη της σεζόν, φτάσαμε στο Μαρόκο χωρίς σαφή εικόνα των δυνατοτήτων του Granta. Από τη μία πλευρά, οι δύο πρώτοι αγώνες έδειξαν ένα καλό ρυθμό του αυτοκίνητο και είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν πολλά πράγματα να βελτιώσουμε στο αυτοκίνητο, και ο γύρος του Μαρόκου έχει αναδείξει τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Ωστόσο, ήμασταν προετοιμασμένοι για τη διαρκή διαδικασία της "επιτόπου" βελτίωσης του αυτοκινήτου σε συνθήκες αγώνα. Αυτό ήταν αναπόφευκτο, διότι τα χιλιόμετρα δοκιμών ήταν πολύ περιορισμένα. Ας ελπίσουμε ότι θα μπορέσουμε να επιταχύνουμε τη διαδικασία αυτή λόγω της εμπειρίας της ομάδας από την προηγούμενη σεζόν. Το Paul Ricard θα είναι πρόκληση για μας, αλλά ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε τα νέα Granta σε αυτή την πίστα και να δούμε τις ικανότητές τους εδώ."
Rob Huff: "Είναι η πρώτη μου φορά εδώ. Περπατήσαμε τη διαδρομή με τον μηχανικό μου και ήδη είχα τις πρώτες εντυπώσεις από αυτή. Νομίζω ότι είναι μια από τις πιο επαγγελματικές πίστες που θα πάμε, και από τα πιο καταπληκτικά paddocks από την άποψη των εγκαταστάσεων. Η διαδρομή μοιάζει με ένα ορμητικό σιρκουί με κάποιες μεγάλες ευθείες και ίσως μία από τις ταχύτερα στροφές στο ημερολόγιο, στο τέλος της πίσω ευθείας. Είναι ωραίο, γιατί πραγματικά έχει ροή – από τη μία στροφή στην άλλη. Ανυπομονώ να τη δοκιμάσω και να δώ πώς αποδίδει το αυτοκίνητο."
James Thompson: "Οι οδηγοί πάντα αγαπούν τα γρήγορα σιρκουί και οι πίστες αυτές είναι πάντα πολύ ιδιαίτερες. Οι μεγάλες ευθείες είναι βέβαιο ότι θα μας δώσουν την ευκαιρία να εκτιμήσουμε την τελική ταχύτητα των νέων Granta, και πώς λειτουργεί η αεροδυναμική εδώ. Επίσης θα δοκιμαστεί και το νέο σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου. Πολύ ενδιαφέρουσα διάταξη!"
Mikhail Kozlovskiy: "Ακόμη και πριν ξεκινήσεις να περπατάς τη διαδρομή, μπορείς να κρίνεις την πίστα αυτή από τις επαγγελματικές εγκαταστάσεις – τα γκαράζ των ομάδων, τα γραφεία, οι τεχνικές υποδομές είναι πραγματικά πολύ υψηλού επιπέδου! Όσον αφορά στο ίδιο το σιρκουί, θα πρέπει να πω ότι έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό - δεν υπάρχουν χωμάτινες διαδρομές διαφυγής, μόνο ασφάλτινες, ωστόσο πολύ φαρδιές. Σου δίνουν την ευκαιρία να επιστρέψεις στην πίστα σχεδόν χωρίς ζημιές, ακόμα και αν βγεις. Η διάταξη είναι ομαλή με μεγάλες γρήγορες στροφές και υπάρχουν μερικά καλά μέρη για προσπεράσεις, για παράδειγμα, πριν από την πρώτη στροφή."
Σε αντίθεση με κάποιους ανταγωνιστές της, η Ρωσική ομάδα δεν είχε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει δοκιμές στο σιρκουί του Paul Ricard, στο Le Castellet της Γαλλίας, το οποίο φιλοξενεί για πρώτη φορά γύρο του WTCC. Έτσι τα τρία – καινούρια για το 2014 – Granta Sport TC1 θα κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στη γαλλική πίστα αυτό το Σαββατοκύριακο.
Η πίστα του Paul Ricard βρίσκεται μεταξύ της Τουλόν και της Μασσαλίας. Χτισμένη το 1969 και πλήρως ανακαινισμένη το 1999, φιλοξένησε το Γαλλικό GP της F1 δεκατέσσερις φορές μεταξύ του 1971 και του 1990 και το Παγκόσμιο Κύπελλο Αυτοκινήτων Τουρισμού της FIA το 1995.
Με 3,8 χιλιόμετρα μήκος, το Paul Ricard δεν είναι το μεγαλύτερο σιρκουί στο ημερολόγιο του WTCC, αν και είναι ένα από τα ταχύτερα, με την περίφημη ευθεία Mistral Straight και την υπεραπαιτητική στροφή Signes να δοκιμάζουν στο μέγιστο τόσο το αυτοκίνητο όσο και τον οδηγό. Η διάταξη επίσης περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές στροφές και ευκαιρίες για προσπέραση, διασφαλίζοντας ότι θα υπάρξουν πολλές μάχες μεταξύ των αυτοκινήτων νέας γενιάς TC1.
Η LADA Sport LUKOIL, μετά την πέμπτη θέση στο Μαρακές, αισθάνεται συγκρατημένα αισιόδοξη ενόψει του δεύτερου γύρου, παρά τα τεχνικά ζητήματα που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του αγώνα του Μαρόκου την περασμένη εβδομάδα.
Το πολύ σύντομο διάλειμμα μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου γύρου δεν άφησε πολύ χρόνο για τυχόν ελιγμούς όσον αφορά στην εξέλιξη του αυτοκινήτου. Ωστόσο, οι μηχανικοί της LADA Sport LUKOIL είναι πεπεισμένοι ότι έχουν διορθώσει τα περισσότερα από τα προβλήματα νεότητας που έπληξαν τα Granta, τα οποία θα λάβουν μέρος στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής και του Σαββάτου ενόψει των κατατακτήριων δοκιμών.
Ο επικεφαλής της ομάδας LADA Sport LUKOIL, Victor Shapovalov, δήλωσε: "Με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς, οι πρώτοι γύροι του πρωταθλήματος είναι πολύ σημαντικοί για εμάς. Από τη στιγμή που δεν είχαμε κοινές δοκιμές με άλλες ομάδες πριν από την έναρξη της σεζόν, φτάσαμε στο Μαρόκο χωρίς σαφή εικόνα των δυνατοτήτων του Granta. Από τη μία πλευρά, οι δύο πρώτοι αγώνες έδειξαν ένα καλό ρυθμό του αυτοκίνητο και είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν πολλά πράγματα να βελτιώσουμε στο αυτοκίνητο, και ο γύρος του Μαρόκου έχει αναδείξει τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Ωστόσο, ήμασταν προετοιμασμένοι για τη διαρκή διαδικασία της "επιτόπου" βελτίωσης του αυτοκινήτου σε συνθήκες αγώνα. Αυτό ήταν αναπόφευκτο, διότι τα χιλιόμετρα δοκιμών ήταν πολύ περιορισμένα. Ας ελπίσουμε ότι θα μπορέσουμε να επιταχύνουμε τη διαδικασία αυτή λόγω της εμπειρίας της ομάδας από την προηγούμενη σεζόν. Το Paul Ricard θα είναι πρόκληση για μας, αλλά ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε τα νέα Granta σε αυτή την πίστα και να δούμε τις ικανότητές τους εδώ."
Rob Huff: "Είναι η πρώτη μου φορά εδώ. Περπατήσαμε τη διαδρομή με τον μηχανικό μου και ήδη είχα τις πρώτες εντυπώσεις από αυτή. Νομίζω ότι είναι μια από τις πιο επαγγελματικές πίστες που θα πάμε, και από τα πιο καταπληκτικά paddocks από την άποψη των εγκαταστάσεων. Η διαδρομή μοιάζει με ένα ορμητικό σιρκουί με κάποιες μεγάλες ευθείες και ίσως μία από τις ταχύτερα στροφές στο ημερολόγιο, στο τέλος της πίσω ευθείας. Είναι ωραίο, γιατί πραγματικά έχει ροή – από τη μία στροφή στην άλλη. Ανυπομονώ να τη δοκιμάσω και να δώ πώς αποδίδει το αυτοκίνητο."
James Thompson: "Οι οδηγοί πάντα αγαπούν τα γρήγορα σιρκουί και οι πίστες αυτές είναι πάντα πολύ ιδιαίτερες. Οι μεγάλες ευθείες είναι βέβαιο ότι θα μας δώσουν την ευκαιρία να εκτιμήσουμε την τελική ταχύτητα των νέων Granta, και πώς λειτουργεί η αεροδυναμική εδώ. Επίσης θα δοκιμαστεί και το νέο σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου. Πολύ ενδιαφέρουσα διάταξη!"
Mikhail Kozlovskiy: "Ακόμη και πριν ξεκινήσεις να περπατάς τη διαδρομή, μπορείς να κρίνεις την πίστα αυτή από τις επαγγελματικές εγκαταστάσεις – τα γκαράζ των ομάδων, τα γραφεία, οι τεχνικές υποδομές είναι πραγματικά πολύ υψηλού επιπέδου! Όσον αφορά στο ίδιο το σιρκουί, θα πρέπει να πω ότι έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό - δεν υπάρχουν χωμάτινες διαδρομές διαφυγής, μόνο ασφάλτινες, ωστόσο πολύ φαρδιές. Σου δίνουν την ευκαιρία να επιστρέψεις στην πίστα σχεδόν χωρίς ζημιές, ακόμα και αν βγεις. Η διάταξη είναι ομαλή με μεγάλες γρήγορες στροφές και υπάρχουν μερικά καλά μέρη για προσπεράσεις, για παράδειγμα, πριν από την πρώτη στροφή."