4.2.14

Οι οδηγοί της LADA Sport LUKOIL αξιολογούν τους νέους αθλητικούς κανονισμούς στο WTCC

Το 2014 η Ρωσική ομάδα LADA Sport LUKOIL αντιμετωπίζει την πρόκληση της δεύτερης πλήρους σεζόν της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC) της FIA με το LADA Granta Sport, με την ομάδα και τους τρεις οδηγούς της να παίρνουν μια πρώτη γεύση από τους ριζικά αναθεωρημένους τεχνικούς και αθλητικούς κανονισμούς του θεσμού.

Κάποιες από τις πιο αξιοσημείωτες αλλαγές στους αθλητικούς κανονισμούς του WTCC επηρεάζουν τη διαδικασία των εκκινήσεων και τις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς οι οργανωτές του πρωταθλήματος κατήργησαν τις εν κινήσει εκκινήσεις (rolling starts) ενώ πρόσθεσαν και ένα τρίτο σκέλος στις κατατακτήριες δοκιμές (Q3) το οποίο θα καθορίζει τις πέντε πρώτες θέσεις στο grid.

Οι οδηγοί της LADA Sport LUKOIL James Thompson, Rob Huff και Mikhail Kozlovskiy μοιράζονται τις απόψεις τους σχετικά με τα νέα δεδομένα:


James Thompson: "Για να είμαι ειλικρινής ποτέ δεν ήμουν πραγματικά φίλος των εν κινήσει εκκινήσεων, για δυο λόγους. Η κοντινή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο στην αρχή σημαίνει ότι σπάνια μπορεί να δεις τα φώτα να αλλάζουν. Εάν δεν είσαι στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, θα πρέπει να προβλέψεις την έναρξη του αγώνα από τα αυτοκίνητα γύρω σου. Αυτό έχει τον επιπρόσθετο κίνδυνο στρίμωγματος φτάνοντας στην πρώτη στροφή. Από την άλλη η εκκίνηση από στάση προσθέτει μια άλλη διάσταση στον αγώνα για μια ομάδα και τον οδηγό, η οποία δίνει μεγαλύτερη σημασία σε μια καλή εκκίνηση που θα αποτρέψει τους αντιπάλους από το να σου κλέψουν θέσεις με το πράσινο φως.

"Οι αλλαγές στις κατατακτήριες είναι ένα θετικό βήμα, καθώς πιστεύω ότι οι τελευταίες έχουν αλλοιωθεί από το γεγονός ότι οι καλύτεροι χρόνοι γύρου, για τους περισσότερους από τους αγωνιζόμενους στη μέση της κατάταξης, συχνά επιτυγχάνονταν με slipstreaming σε άλλα αυτοκίνητα που ακολουθούσαν κατά τη διάρκεια του γύρου. Αυτό είναι δύσκολο, αν είσαι μια ομάδα με ένα αυτοκίνητο. Εκείνοι με πέντε αυτοκίνητα ήταν σε θέση να κυριαρχήσουν στις κατατακτήριες στο παρελθόν, λόγω των οργανωμένων στρατηγικών slipstreaming. Αν και είμαι βέβαιος ότι θα εξακολουθήσουν να παίζουν ρόλο στα πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών, θα είμαι ευτυχής να δω τον καθένα να τρέχει μόνο του σε διάφορα χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια του Q3 για να έχουμε μια πραγματική εικόνα των επιδόσεων των οδηγών. Το πρόσθετο πλεονέκτημα είναι ότι το Eurosport TV θα μπορεί να επικεντρώνεται σε κάθε οδηγό που θα συμπληρώνει το γύρο του. Ξέρω ότι αυτό δεν ήταν εύκολο από τον καιρό που ήμουν σχολιαστής!"


Rob Huff: "Παραδοσιακά, τα αυτοκίνητα τουρισμού είχαν πάντα εκκινήσεις από στάση και η ιδέα της εν κινήσει διαδικασίας επινοήθηκε για να εξισώσει τη δύναμη των BMW. Ωστόσο, το πλεονέκτημα αυτό έχει πλέον ξεπεραστεί. Οι εκκινήσεις από στάση είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσες επειδή είναι δυσκολότερες. Είναι αρκετά δύσκολο να ξεκινήσεις τα αυτοκίνητα τουρισμού από τη γραμμή χωρίς σπινάρισμα, κι έτσι δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο να κάνει καλά τη δουλειά του ο οδηγός και να διατηρήσει ή ακόμα και να κερδίσει θέσεις στον πρώτο γύρο. Νομίζω ότι επίσης είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και από την πλευρά του θεατή.

"Όσον αφορά στις κατατακτήριες, νομίζω ότι το Q3 θα προσθέσει πραγματικά στο θέαμα. Θα υπάρχουν μόνο πέντε αυτοκίνητα στην πίστα στο Q3. Και πάλι, δίνεται ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στον οδηγό και η πραγματοποίηση μιας 'super pole' θα προσθέσει στον ενθουσιασμό και την περιπέτεια της νέας εποχής του WTCC."

Mikhail Kozlovskiy: "Από την οπτική του οδηγού, η εν κινήσει εκκίνηση είναι πιο εύκολη, έτσι νομίζω ότι μπορούμε να περιμένουμε πιο ενδιαφέρουσες καταστάσεις με τις εκκινήσεις από στάση καθώς και κατά τη διάρκεια των πρώτων γύρων των αγώνων την επόμενη σεζόν.

"Όσον αφορά στο τρίτο σκέλος στις κατατακτήριες, δεν νομίζω ότι θα είναι μια σοβαρή αλλαγή για τους οδηγούς, επειδή ο οδηγός πιέζει σκληρά σε κάθε περίοδο των προκριματικών. Το μόνο πράγμα που πρέπει να έχουμε κατά νου είναι η νέα στρατηγική για τα ελαστικά. Οι οδηγοί περνώντας στο Q3, θα πρέπει να κρατήσουν ένα καινούριο σετ ελαστικών, οπότε δεν θα υπάρχει περιθώριο για λάθη στα Q1 και Q2. Μιλώντας και για τους άλλους αθλητικούς κανονισμούς, είναι καλό ότι το σύστημα εξισορρόπησης βάρους θα παραμείνει. Λόγω των νέων τεχνικών κανονισμών, η ισορροπία δυνάμεων στο πρωτάθλημα μπορεί να αλλάξει με απρόβλεπτο τρόπο. Ωστόσο, χάρη σε αυτό το σύστημα, οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα έχουν πάντα την ευκαιρία να απολαύσουν σκληρό και θεαματικό ανταγωνισμό. Αυτός είναι σε τελική ανάλυση ο λόγος που το WTCC είναι αγαπητό!"